top of page

SA groep

Openbaar·4 leden

Inhoud en opbouw ISO 27001 foundation cursus

Dag allemaal. Ik overweeg om een foundation-cursus informatiebeveiliging te volgen die gebaseerd is op ISO/IEC 27001. Wat mij vooral interesseert, is hoe de cursus inhoudelijk is opgebouwd en of het voldoende aandacht besteedt aan risicobeheer en beveiligingsmaatregelen. Ik wil niet alleen definities leren, maar ook begrijpen hoe dreigingen en controles samenhangen. Daarnaast vraag ik me af hoe intensief die twee dagen training zijn en of het echt haalbaar is zonder voorkennis. Het examenformaat vind ik ook belangrijk, omdat ik me daar goed op wil voorbereiden. Heeft iemand recente ervaring met deze training en kan iets delen over de structuur?

11 weergaven

Hoi, ik heb deze cursus recent afgerond en kan er iets over vertellen. Tijdens mijn EXIN InfoSec Foundation training werd in twee dagen van in totaal 14 contacturen systematisch ingegaan op de basisprincipes van informatiebeveiliging volgens ISO/IEC 27001. Onderwerpen zoals dreigingen, risicobeheer, vertrouwelijkheid, integriteit en beschikbaarheid kwamen duidelijk aan bod. Ook verschillende categorieën beveiligingsmaatregelen en relevante wet- en regelgeving werden behandeld. Het lesmateriaal was officieel geaccrediteerd door EXIN en werd digitaal verstrekt. De training bereidt direct voor op het examen met 40 meerkeuzevragen, 60 minuten duur en een minimale slaaggrens van 65 procent. Bovendien was de examenvoucher inbegrepen in het traject.

© 2021 by deSAgn                                                                                                                                                              you rock ;)

bottom of page